Alla inlägg under juni 2009

Av Linnea - 19 juni 2009 12:13

Idag är det midsommar. Distraherar mina tankar genom att fara med min mamma och dotter till midsommar firande på gamlia. Där har de lite olika djur, glass och en midsommar stång :)

Hoppas min pappa också kan få en inte allt för jobbig dag idag.

Av Linnea - 18 juni 2009 13:10

Idag var jag upp till lena på morgonen, hon hade inte varit vaken sen igår på dagen och hade andningsuppehåll. Jag hinner inte mer än åka därifrån innan pappa ringer och säger att hon har somnat in. Alla känslor slog till på samma gång och det blev lite för mycket. Var tvungen att ringa mina syskon och berätta för dem och sen for jag upp till pappa igen för att bara finnas där för honom.


Kommer sakna dig Lena

Av Linnea - 17 juni 2009 14:07

Har varit och hälsat på min pappas fru på sjukhuset idag. Läkarna hade tagit bort alla hennes mediciner och ger nu bara morfin genom dropp. De tror väl inte att hon har jätte lång tid kvar nu och vill därför inte plåga henne med att ge en massa piller då hon knappt kan svälja längre. Det är så konstigt att se henne helt nerdrogad, man är inte van vid att vara runt döende människor så man vet inte riktigt hur man ska bete sig. Ska ta mig upp och besöka henne imorrn igen men det är verkligen jobbigt att fara dit och se henne.


Ska fara och se en kompis som ska sjunga ikväll. Hon sjunger i en grupp som heter Kraja. De är jätte bra. Ska bli kul att fara dit med familjen och bara mysa.

Av Linnea - 16 juni 2009 21:37

Har jobbat hela dagen idag, är helt slut i kroppen.


Min pappas fru har varit sjuk nu i ungefär 4 år i en dödligsjukdom som kallas ALS, just nu är har hon blivit sämre och blivit inlagd på sjukhuset. Hon drabbades av lunginflammation i fredags och idag ringer min pappa och berättar att hon blivit ännu sämre. Hon får just nu morfin och läkarna tycker inte att det ser så bra ut. Ska upp dit imorrn och hälsa på henne. Vi får hoppas att hon har styrkan kvar att bekämpa lunginflammationen.


Nu ska jag sjunka ner i soffan och vila en stund innan det är dax att sova

Av Linnea - 15 juni 2009 19:03

idag har det regnat hela dagen, tråkigt väder. Har dock hunnit med att städa övervåningen och tvättat så det är inte bara dåligt att det regnar.


Just nu försöker sambon söva jo-lo, hon brukar mest busa när han ska göra det och jag är hemma. Om jag jobbar så är det inga problem men är jag hemma så vet hon att han kan ge upp om hon busar tillräckligt...så nu får vi se hur det går, ibland slocknar hon på några minuter bara :)


På torsdag kommer mamma hem och hon har med sig en liten bebishund, en golden. Det ska bli så mysigt att få gosa med den, valpar luktar så gott :)

Av Linnea - 14 juni 2009 12:50

idag tar jag o jo-lo det bara lugnt. det är jätte tråkigt väder. chili följde med svärfar upp till sommarstugan och ska vara där resten av sommaren och bara ta det lugnt.


just nu väntar vi på att fiskaren i familjen ska komma hem, hoppas att han är hemma så vi kan äta middag tillsammans iaf :)

Av Linnea - 13 juni 2009 21:23

Har hunnit med mycket idag. Klippte gräsmattan och rensade upp på baksidan, känner mig riktigt nöjd med resultatet :)

Jo-lo´s farfar (min svärfar) har kommit på besök, ska bara stanna över natten men jo-lo blev överlycklig. Hon skulle visa honom gungorna och sandlådan med alla sandkakorna. Hon blev lite svår sövd eftersom hon jagade upp sig så mycket, men till slut somnade jag och då slocknade hon också. Det är tur att jag vaknar en stund senare :)


Har även hunnit med att träna hunden, han verkligen älskar att köra agility. Synd att jag inte kan tävla med honom då han är så fäst vid husse och inte alls vill lyda mig på samma sätt. Men det hindrar mig ju inte från att träna honom lite.


här är en bild på killen med hans syster


Av Linnea - 13 juni 2009 14:08

Idag har jag och jo-lo bakat bullar, hon fick sin lilla degklump att göra vad hon ville med. Det blev ett bra resultat. De gick att äta ialla fall, nu väntar vi bara på nån som vill komma och fika med oss :)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards