Alla inlägg under december 2009

Av Linnea - 23 december 2009 11:44

Idag är det dagen före julafton så idag gör man allt som man inte hunnit med tidigare. Så nu har jag städat övervåningen, handlat det sista och varit på biblioteket och lånat de böcker jag behöver över jul. Sen har jag bara kvar disken, tvätten och nedervåningen innan jag ska vara på jobbet 16.30 men det ska jag nog hinna med.


Min lilla tös har haft feber hela natten och hade 38 imorse när vi vaknade, hon fick nämligen sin andra vaccinering igår och hon reagerade på samma sätt sist, så tills imorrn är hon pigg igen hoppas vi.


Nä nu ska jag ta tag i livet och hinna med o äta lite


Av Linnea - 21 december 2009 08:27

Idag är jag på skolan 40 minuter för tidigt...men det gör inget då får man sitta ifred en stund och bara va.

Det har kommit jätte mycket snö inatt, det är så fint ute. Sa till min dotter imorse att jag ville skolka från skolan och bara leka ute med henne idag, synd att man måste vara så duktigt jämt och göra det "rätta". Men ikväll blir det lek ute och då ska jag dra med mig sambon också, han ska inte tro att han kommer undan ett snöbollskrig :)


Ifredags kom min "julklapp" som jag har längtat efter. Det är en ny förlovningsring   som jag har fått välja helt själv. Min förra fick jag för 9 och 1/2 år sedan när jag var 16 år så den passar mig inte riktigt. Så nu är jag jätte glad. Men som min kompis sa igår, då är det väl dags att försöka komma fram till ett datum för bröllopet snart och det håller jag med om. Vill bara att han ska bestämma sig vart vi ska vara så att man kan börja boka allt    


Min sambos styvbror fick en son igår. Han ska heta William. Längtar efter att få träffa dem. Jag är så glad för deras skull, de har försök i så många år nu och äntligen får de sin lilla son. Jag kommer nog att få se mängder av bilder när vi far till sandviken och träffas "svärmor", hon lät så glad igår   

Av Linnea - 17 december 2009 08:26

Nu var det länge sen man skrev...har varken haft ork eller tid.

Har nu varit förkyld i tre veckor, börjar vara ganska less. Konstigt att man ska kunna gå tre veckor och inte kunna svälja utan att det gör jätte ont...  nä nu är det slut klagat.


Nu är det bara en vecka kvar till jul. Alla julklappar är inhandlade och sambon beställde även en julklapp till mig som de trodde skulle komma innan jul    

Det känns riktigt bra att få vara ledig två veckor under jul. Bara få vara med familjen och mysa. Vi ska vara hos svärmor på julafton och nyår ska vi till sandviken till svärfar. Vi ska även hinna ner till linköping och hälsa på mina syskon och min pappa   


Nä nu ska jag få min dotter klar för dagis, de ska dansa runt granen idag    och sen är det plugg som väntar mig idag, ska plöja igenom två böcker idag som sen ska tillbaka till biblioteket

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards